Snart inlämning..

Nu är det drygt 1½ vecka kvar till sista deadlinen på arbetet, och jag känner, som säkert många andra vid det här laget, en oerhörd stress över hur det kommer gå. Jag har dock en klar bild om hur hela arbetet kommer se ut när det är klart, jag har alla dela klar för mig och jag vet vad jag måste göra, nu måste jag bara göra det också. Det har dock kommit några ändringar sedan sista jag skrev här.

Jag har ändrat min tes från en argumentativ sådan till en frågeställning, min nya tes lyder:
Vad händer på cellullär nivå med en större skelettmuskel hos en otränad vuxen person vid intensiv träning under två veckor, där denne följer en optimal kost samt träningsmetod?

Jag kände nämligen att en argumentativ uppsatts är egentligen inget som jag är bra på, jag har flera gånger skrivit argumentativa uppsatser, men de har aldrig blivit så bra som jag velat, och för att skippa riskera ett icke godkänt betyg för att jag inte är så väldigt bra på den typen av text. Särskilt när jag likväl kunde valt en annan typ av text och fixat det.

Utöver detta så har jag frågat Olle efter hjälp om ytterliggare källor från pubmed eftersom jag flera gånger sökt men inte kunnat hitta ordentligt relevanta artiklar.

Jag har börjat skriva på inledningen till hela arbetet där jag tänkt helt enkelt introducera hur viktiga muskler är i våra liv, hur vi använder den utan att vi tänker på det och hur så många muskler inte ens kan styras av det centrala nervsystemet, därför kan vi inte kontrollera att t.ex. hjärtat pumpar eller tarmarna skickar maten vidare medan näringsämnena plockas ut från maten. Sen har jag mioutline klar och jag vet vart alla delar ska vara osv.

Nu ska jag sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0