Liten ändring i frågeställningen

När jag satt och skrev idag så tänkte jag på min frågeställning och vad jag kommer skriva om i själva arbetet, mer specifikt om muskeln jag tänker referera till. Jag bestämde mig för ett tag sedan att referera till just biceps muskeln för enkelhetens skull, men min frågeställning säger bara "en större skelettmuskel". Och eftersom man vill ju göra sin frågeställning/tes så specifik som möjligt så byter jag helt enkelt ut orden.

Utöver detta så har jag bestämt mig för att ytterliggare ändra en del i frågeställning som i det här fallet kommer påverka innehållet i arbetet lite mer. Jag har haft en del kontakt med Bengt Johansson som påstår att man inte kommer kunna bygga upp så mycket muskler alls under två veckor, trots intensiv träning samt optimala förhållanden för träningsmetod och kost. Så med hans rekommendation har jag utökat tiden från två veckor till tre månader. Detta kommer ge lite mer att skriva om eftersom det kommer hända mer under den tidsperioden. Detta innefattar då att i början så kommer man bli starkare i allmänhet men inte få en utökad muskelmassa/volym, detta är pga att nervimpulserna till muklerna blir effektiviserade med plötslig ökning av användning. Dock är detta enbart i början, det jag ville undersöka från början var ju själva muskelmassan som ökar under intensiv träning. Så detta kommer jag nu kunna komma in på utöver det med nervimpulserna.

Så numera lyder min frågeställning:
Vad händer på cellulär nivå med bicepsmuskeln hos en otränad vuxen person vid intensiv träning under tre månader, där denne följer en optimal kost samt träningsmetod?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0