Ännu en liten ändring

Nu har jag percis skrivit klart hela delen om muskelns struktur och hur den fungerar, och jag hade precis tänkt börja skriva om nästa del om muskeltillväxten, när jag tittade igenom innehållsförteckningen till nästa del som då såg ut såhär:

4.2. Muskeltillväxt

4.2.1.  Vad händer vid muskeltillväxt på cellulär nivå?

4.2.2.  Vad krävs enligt träning och kosten för snabbast muskeltillväxt (specifik nivå, näringsämnen)?

4.2.2.1.            Optimala krav för kosten, vad händer?

4.2.2.2.            Optimala krav för träning, hur tränar man ”rätt”, varför är det så?

Då kom jag på att det känns rätt så ologiskt med upplägget eftersom att nyckeln till vad hela arbetet handlar om ligger i del 4.2.1. och om den ligger före 4.2.2. så rubbar det ju den röda tråden. Det rubbar flytet i handlingen så att säga. Så numera har jag flyttat på dem och nu ser det ut såhär:

4.2. Muskeltillväxt

4.2.1.  Vad krävs enligt träning och kosten för snabbast muskeltillväxt (specifik nivå, näringsämnen)?

4.2.1.1.            Optimala krav för kosten, vad händer?

4.2.1.2.            Optimala krav för träning, hur tränar man ”rätt”, varför är det så?
4.2.2.  Vad händer vid muskeltillväxt på cellulär nivå?

Sedan efter den sista delen i huvudtexten så kommer det mynna ut till en övergång in i diskussionen/slutsatsen. Efter det ska jag skriva metod och material delen, och därefter abstraktet, göra källförteckningen fin, skriva kort i erkännanden och göra en snygg framsida, sen kan vi snacka klart projekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0