Dags att komma igång!

Nu har projektveckan äntligen börjat, och det är otroligt skönt måste jag säga. Nu slipper man det "vanliga" skolarbetet ett tag, det betyder tyvärr dock inte total avslappning, nu måste man verkligen ta tag i det här projektet.

Min plan var från början att jag under dessa två veckor utföra mitt "experiment" på mig själv, alltså att träna, men det har kommit förhiner på vägen. Jag har haft en dålig och jobbig tid hemma, inklusive sjukdom och har knappt kunnat jobba på min projektplan eller teori/bakgrundsarbete vilket har resulterat i en IG-varning inom projektet just nu. Det är även därför som jag inte varit aktiv här heller. Pga detta, mest det fysiskt sjuka så har jag varit tvungen att skjuta på min tid då jag tränar. Dock har jag inte slutat jobbat helt!

Jag har letat fram två böcker med mycket bra och relevant innehåll för bakgrund om musklers uppbyggnad samt användning. Dessa två är:
"Biology" av Kanneth R. Miller, Ph.D. och Joseph Levine, Ph.D.
"The Kingfisher Science Encyclopedia"

Eftersom jag till försöket kommer behöva äta en särskild diet för att nå optimala förhållanden för snabb muskeluppbyggnad, så har jag också letat efter bocker om dessa. Dock har jag inte hittat några bra nog som är relevanta nog att bygga upp mitt försök på, jag kanske inte har letat nog helt enkelt, men jag tyckte inte det var nödvändigt när jag genom min mamma fått kontakt med en professionell personlig tränare samt licensierad kostrådgivare. Jag har kort pratat med honom och förklarat projektet och han hjälper mer än gärna till. Så jag kommer att spendera några timmar med honom och gå igenom vad han anser vara det rätta att göra med kosten. Han kommer även visa exakt hur man tränar de olika muskler som jag kommer träna på bästa sätt.

Jag kommer leta ännu mer efter böcker angående kost för att se om det finns andra tillvägagångssätt än det som Bengt rådgiver.

Inom några timmar så kommer jag ha ett uppföljande möte med Olle så får vi se vad han säger om det ser bra ut eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0